Μη μου το πεις
οι παλιοί μας φίλοι, μην το πεις
για πάντα φύγαν
Μη, το 'μαθα πια
τα παλιά βιβλία, τα παλιά τραγούδια
για πάντα φύγαν
Πέρασαν οι μέρες που μας πλήγωσαν
οι μέρες που μας πλήγωσαν γίνανε
παιχνίδι, στα χέρια των παιδιών
Η ζωή αλλάζει
δίχως να κοιτάζει τη δικιά σου
μελαγχολία
Κι έρχεται η στιγμή
για ν' αποφασίσεις με ποιους θα πας
και ποιους θ' αφήσεις
Πέρασαν για πάντα οι παλιές ιδέες,
οι παλιές αγάπες, οι κραυγές γίνανε
παιχνίδι, στα χέρια των παιδιών
Όμορφη είν' αυτή η στιγμή
να το ξαναπώ, όμορφη,
να σας μιλήσω
Βλέπω πυρκαγιές,
πάνω από λιμάνια, πάνω από σταθμούς
κι είμαι μαζί σας
Όταν ο κόσμος μας θα καίγεται
όταν τα γιοφύρια πίσω μας θα κόβονται, εγώ
θα είμαι εκεί να σας θυμίζω
τις μέρες τις παλιές
Διονύσης Σαββόπουλος
Φορτηγό (1966)
7 σχόλια:
αυτή τη στιγμή έχει έρθει η ώρα (δυστυχώς, ευτυχώς;) που πρέπει να διαλέξουμε πλευρά, από εδώ ή απο'κει -δεν γίνεται αλλιώς (ίσως -πάλι- καλά που ήρθε η στιγμή αυτή)
να σου πω κατι από τα "εν οίκω" που κανονικά δε θά'πρεπε?
θα στο πω γιατί έχω τόσο κουραστεί από τα "σύμβολα"
Ζητήσαμε και από το Σαββόπουλο και από ... άλλους που δια της επαναστατικότητος τους πωλούν σι-ντι να σχολιάσουν την εξέγερση των παιδιών.
Κανείς δεν είπε όχι γιατί πρέπει να σεβαστούμε το παιδί που χάθηκε κλπ
Ειπαν όχι γιατί δεν μπορούν να ξυπνήσουν πρωί!
κι έτσι μου προκύπτει η παροιμία: Τα στερνά τιμούν τα πρώτα!
www.u-hoo.gr/gianniskafatos
αυτό είναι κάτι που είναι καλό πως το γνωρίζω
αν και στο Σ δεν έτρεφα ποτέ υψηλή εκτίμηση
Γιάννη μου, κι εγώ δεν θα ξύπναγα πρωι για να κάνω δηλώσεις στην τηλεόραση. Όχι τόσο για το πρωί, όσο για την τηλεόραση. Αν ξεκινάς το τηλεφώνημα λέγοντας "γεια σας, είμαστε από τον κύριο Καμπουράκη" ή δεν ξέρω ποιον, μπορεί να προτιμούσα να μην ξυπνήσω καθόλου.
Δεν θα κάνω τον τιμητή της "συνέπειας" του κάθε Σ. - μου αρκεί που το 1966 έβγαλε αυτό το τραγουδάκι που σήμερα μοιάζει τραγικά επίκαιρο. Αν μετά ξυρίστηκε, φλώρεψε ή έκανε ό,τι γουστάρει, δικό του θέμα. Το έργο τέχνης είναι αυτόνομο από τον καλλιτέχνη πλέον.
Για τα περί "συμβόλου" μιας γενιάς, είναι διδακτική η ιστορία του Ντύλαν, που απεκδύθηκε γρήγορα το ρόλο αλλά ποτέ δεν κατάφερε να ξεμπλέξει από αυτόν ως σήμερα. Όσο για την πώληση σι-ντι (πολύ χαμηλή πλέον στους καιρούς μας), μήπως εσείς στα ραδιόφωνα και τα media είστε αμέτοχοι; Δεν παίρνετε το κατιτίς σας πουλώντας με τον τρόπο σας μουσική ή ειδήσεις, παραγωγοί και δημοσιογράφοι; Ανιδιοτελές είναι το "λειτούργημα";
Και μια και το 'φερε η κουβέντα, άκουσα (γράφτηκε στη χτεσινή Ελευθεροτυπία νομίζω) ότι στο MEGA κάποιος/α είχε τη φαεινή ιδέα να μοντάρει το γνωστό βιντεάκι με τους πυροβολισμούς που κυκλοφορεί, προσθέτοντας ήχο από συνθήματα και σπασίματα ώστε να δημιουργείται η αίσθηση ότι ο πυροβολισμός ακολούθησε κάποια συμπλοκή, πράγμα που ως φαίνεται δεν συνέβη. Έχεις καμμιά ιδέα αν γίνονται τέτοια πράγματα στα "σοβαρά" μέσα;
Κατά τα λοιπά, η ζωή αλλάζει δίχως να κοιτάζει τη δικιά σου μελαγχολία...
Κι ας μην είναι σε ψηλή εκτίμηση, Άκη μου, δεν τρέχει τίποτα.
ρλ
"Τι χαρά να ευτυχείς,
δίχως να το πληρώνεις,
ή να 'σαι δίκαιος κι ευθύς,
μα δίχως να ζημιώνεις,
να 'χεις πολλά τ' αγαθά,
να 'ναι άξιος ο μισθός σου,
δίχως να δώσεις τόσο δα,
από τον εαυτό σου.
Τι χαρά να ευτυχείς,
δίχως να το πληρώνεις."
Σαββόπουλος (χρονιά δεν ξέρω)
να σου πω για το περιστατικό στο μεγκα. Το βίντεο ως βίντεο έπαιξε σωστα όπως το είχε το Indymedia. Εκείνο που έγινε στη συνεχεια είναι το εξής. Καρέ-καρέ του βίντεο μπήκαν σε αργή κίνηση προκειμένου να μπορέσει ο τηλεθεατής να ξεχωρίσει τις δύο φιγούρες.
Η μαλακία που έγινε ήταν οτι σ' αυτές τις εικόνες από το βίντεο μπήκε από κάτω ένας φυσικός ήχος. Πράγμα απαράδεκτο, εφόσον πρόκειται για ένα βίντεο ντοκουμέντο.
επειδή εργάζομαι στο Μέγκα, πίστεψε με δεν ήταν μια "στημένη" ιστορία, αλλά μια πρωτοβουλία συναδέλφου (η οποία είναι πολύ καλή στη δουλειά της οπτικοποίησης των θεμάτων). Ήταν λάθος. Μεγάλο Λάθος.
Αυτό έγινε, και μάλιστα το κανάλι εξέδωσε και σχετική ανακοίνωση.
Για το "κατιτίς" λυπάμαι για τον τρόπο που με βάζεις σε μια γενικότητα. Προσωπικά αρκούμαι στο μισθό μου από την εταιρεία που εργάζομαι. αυτό το "όλοι τα πιάνουν" είναι πολύ μαλακία. Όπως δεν τα πιάνουν όλοι οι γιατροί, έτσι δεν τα πιάνουν όλοι οι δημοσιογράφοι.
Για τους "πνευματικούς"
Προφανώς και είναι δικαίωμά τους να μη βγούν στην τηλεόραση. Αλλά επειδή εγώ μιλάω μαζί τους και ακούω και πώς λένε το "όχι" επίτρεψε μου να μπορώ να ξεχωρίσω το "φτύνω την τηλεόραση" από το "αδιαφορώ".
Τέλος πάντων! Σε καλημερίζω από μια καταβρεγμένη αθήνα - γίνεται της κολάσεως αυτή την ώρα! Τις καλημέρες μου!
(το παλιό μας σχολείο, τα σημερινά παιδιά, έδωσαν πολύ σοβαρά και δυναμικά όταν χρειάστηκε, το παρών στις εκδηλώσεις για τη μνήμη του παιδιού που δολοφονήθηκε!)
www.u-hoo.gr/gianniskafatos
Γιάννη, το "κατιτίς" δεν είχε να κάνει ούτε με μίζες ούτε με μαύρα φράγκα. Απλά είπα ότι η δουλειά σας (των παραγωγών) είναι να πουλάτε στο κοινό τη μουσική που πουλάνε οι άλλοι στα σιντί τους - δεν βρίσκω κάτι μεμπτό ούτε στη μία δραστηριότητα ούτε στην άλλη. Όσο για την τηλεόραση, η ακροαματικότητα/θεαματικότητα ανταλλάσσεται με διαφήμιση, δηλαδή με λεφτά. No problem, καπιταλισμό έχουμε, αλλά ας υπάρχει επίγνωση της εν λόγω διαδικασίας.
Πάντως σε καμμιά περίπτωση δεν ήθελα να πω "όλοι τα πιάνουν" (και φυσικά όχι για σένα) και σίγουρα δεν ήθελα να σε προσβάλλω. Αν το εξέλαβες έτσι, σου ζητώ ειλικρινά συγγνώμη.
Για τους πλούσιους και διάσημους πρώην επαναστάτες καλλιτέχνες, λίγο με νοιάζει. Το έργο τους είναι αυτόνομο από καιρό.
Long live Kopsa-college!
Δημοσίευση σχολίου